Det aller meste av nyere Carestream-utstyr er kompatibelt med Windows 10, men det forutsetter at du har nyere versjon av både program og drivere. Du kan f.eks. ikke bruke Kodak Dental Software (versjon 6.12. eller lavere) med utstyr som må ha driver – under Windows 10. Da må du ha ny versjon av både program og drivere. Du kan altså kjøre Kodak Dental Software under Windows 10 om du ikke skal installere drivere.
Det anbefales at du tar kontakt med oss slik at vi kan gi deg råd om hvilke versjoner som går under hvilke Windows-versjoner osv. Noe utstyr forutsetter nyere versjoner av drivere og/eller program, mens noe annet, eldre utstyr kanskje ikke kan brukes på nyeste versjoner.
Eksempler på utstyr som har Windows 10-drivere:
Utstyr som kan brukes i Windows 10 med CS Imaging til og med versjon 7.0.0 / Kit 1.15 (men ikke høyere!):
Eksempler på utstyr som ikke har – og heller ikke vil få Windows 10-drivere:
For utstyr som ikke er kompatibelt med Windows 10 så tilbys innbytte/oppgraderingsrabatter til nyere utstyr.
Pass på at også journalsystemet er Windows 10-kompatibelt
Det er dessuten viktig at også andre programmer du bruker. Her er oppdatert status:
Informasjon og tips til IT-tekniker
Programpakke og driversamling ligger samlet på minnebrikke på ca 8 GB og kan derfor ikke sendes på e-post eller FTP. Det er viktig at både programvare (kalt suite) og relevante drivere blir oppgradert. Ikke bland gamle drivere og ny programvare eller omvendt. Vi sender normalt lisensiert minnepenn til tannlegens adresse, og belaster normalt kun for medium og ekspedering dersom tannlegen bruker relevant utstyr fra oss.
Før installering
Før installering sørg for å ha administrative rettigheter på PC’en, og at brukerkontokontroll er slått av. Slå av antivirusprogram og brannmur.
Lisens
Etter installering skal hver installasjon ha lisensnøkkel – en unik kode for hver PC. Dette fåes av oss. Dersom du installerer utenom ordinær kontortid kan du kjøre uten lisens i 30 dager fra installasjon. Om du ønsker å kontakte oss utenom kontortid for brukerstøtte så send e-post til support@tonnedental.no. Det er alltid noen på vakt, men responstiden varierer noe.